درآمدی بر ساخت انیمیشن سه بعدی کامپیوتری - قسمت نخست - مقدمه

۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه , Posted by Parham at ۱۸:۳۰:۰۰
Share

   برای شروع، پیشنهاد میکنم که با روند کلی رویدادهای این تکنیک آشنا بشید، اگر پیش زمینه اطلاعاتتون در این بخش کفایت میکنه میتونید از مطالعه ی اون صرفنظر کنید.
 
   مثل همه ی تکنیک های رایج دیگه ی انیمیشن، انیمیشن سه بعدی هم برای اجرا، گستره ی وسیعی از افراد با تخصص های گوناگون رو میطلبه که به تفکیک این تخصص ها میپردازم؛ ضمن اینکه این تخصص ها صرفا مربوط به بخش سه بعدی شده و از مراحل قبل از آن مثل طراحی شخصیت، فیلمنامه،طراحی گرافیک، استوری برد و ... صرفنظر شده که به معنای این نیست که در این پروسه جای ندارند، بلکه در این مبحث نمی گنجند؛

   به طور کلی این روند، متشکل از مدل سازی، بافت دهی، اسکلت بندی، پویا نمایی، نورپردازی و خروجی سه بعدی اولیه است. این مراحل لزوما تمام آنچه برای تولید یک انیمیشن سه بعدی بکار می رود نیستند، آن ها صرفا مشخص کننده عمومی ترین تیترهای تخصص کاری در زمینه تولید انیمیشن های سه بعدی کامپیوتری اند. ما برای اینکه بدونیم موقع یادگیری هریک از اینها، کجای این پروسه رو دنبال میکنیم، تیترهای کلی رو در نظر میگیریم.


Currently have 0 نظر: