مدلسازی به سبک تالار رسانه - پیشگفتار

۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه , Posted by Parham at ۱۳:۳۱:۰۰
Share

  همان طور که در قسمت دوم درآمدی بر ساخت انیمیشن های سه بعدی رایانه ای ذکر شد، برای بازسازی شخصیت ها، فضاها،اشیاء و ... شما نیازمند آشنایی با ابزارهای ساخت حجم در بسته ی نرم افزاری خود هستید. این ابزارها به گونه ای طراحی شده اند که امکانات لازم جهت ایجاد و ویرایش احجام کامل سه بعدی را در اختیارتان میگذارند.

  در این بسته ی آموزشی به پرکاربردترین روش مدلسازی یعنی Poly Modeling اکتفا خواهد شد و از توضیح روش های ابتدایی تر و ارتباط آنها با این روش، که به سادگی در دسترس همه هست پرهیز خواهم کرد. توضیح آنکه کثرت آثار ترجمه شده در این باب به قدری زیاد است که دوباره نوشتن آنها در این مقاله ی آموزشی را کار بیهوده ای می بینم. به هر حال در صورت هرگونه احساس نیاز می توانید درخواست کنید.

  از جایی که معتقدم "شنیدن کی بود مانند دیدن" و در همین راستا "تئوری کی بود مانند اجرا"، آغاز کار مدلسازی را با سه مدل نسبتا پیشرفته (یک مدل صنعتی، یک مدل ارگانیک و یک مدل فضا) ارائه میکنم. این کار چند مزیت مهم دارد که به شرح زیر است :

1. اول اینکه چون از قبل میدانیم که در نهایت با یک خروجی با ارزش طرف هستیم که ارزش وقت گذاشتن را دارد، بیشتر ترغیب به شروع و در نهایت ادامه ی مدل سازی خواهیم شد.

2. چون مدل نهایی، پیچیدگی لازم را برای اجرای ما داراست، موجب بیرون کشیدن بخش وسیعی از تجربیات مدلسازی در راستای اجرای سریع تر و دقیق تر خواهد شد که معادل پیمودن یک هفته ای رهی چند ماهه است !!!

3. تفاوت کاربردی این سه مدل به شما کمک خواهد کرد تا برای چگونگی مدلسازی و پرداخت به جزئیات، بهترین استراتژی را انتخاب کنید تا به بهبود کارائی مدل و حجم پردازش آن منجر شود.

Currently have 0 نظر: