درآمدی بر ساخت انیمیشن سه بعدی کامپیوتری - قسمت ششم - نورپردازی و خروجی

۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه , Posted by Parham at ۲۰:۳۴:۰۰
Share

  پس از اینکه همه اجزای مورد نیاز ما برای تولید یک انیمیشن سه بعدی کامپیوتری، بر اساس پلان های "Storyboard" به طور کامل "Layout" شدند، خوشمزه ترین جای کار، یعنی ساخت جنسیت مواد، نورپردازی و خروجی نهایی شروع میشه !
ترجمه ی تصویری سطوح هندسی (Render)

  در این مرحله ما با پانل ویرایشگر جنسیت مواد "Material Editor"، تنظیمات نور "Light Properties" و تنظیمات موتور ترجمه ی تصویر "Render Engine" سر و کار داریم.

نمونه تنظیمات نورنمونه ویرایشگر مواد



  نرم افزارهای سه بعدی این قابلیت رو دارند که بر اساس آنچه شما از آنها درخواست می کنید، طی محاسباتی که بر پایه ی موتور رندر انجام میشود، تصاویری طبیعی و حتی تصاویری غیر طبیعی و خلاقانه به شما تحویل دهند. از این رو، توصیه اکید من رو برای تسلط کافی به یکی از موتورهای رندر سازگار با بسته نرم افزاری خودتون جدی بگیرین. دلیل این تاکید اینه که رابط کاربری مستقیم شما برای انتخاب، ویرایش و تولید در هر سه زمینه ی مواد (سایه زن جنسیت ها)، نورها و خروجی، بر اساس موتور رندری که انتخاب کردید، میتونه کاملا متفاوت باشه؛ و تاکید میکنم که "رابط کاربری" آنها متفاوت خواهد بود، نه عملکرد ذاتی آنها ! پس در این زمینه هم به سلیقه خودتون بیشتر از توصیه دیگران توجه کنید ...

نمونه تنظیمات موتور رندر


  شما بوسیله اطلاعاتی که در این بخش ارائه خواهد شد، با روند چگونگی ساخت جنسیت مواد و در نظر گرفتن سازگاری بهینه ی آنها با موتور رندر خود، چگونگی استفاده از نورها و سایه ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب و همچنین چگونگی بکارکیری موتورهای رندر و استفاده از روش های ردگیری و محاسبات پرتوهای نور به صورت پیشرفته آشنا خواهید شد.


Currently have 0 نظر: