درآمدی بر ساخت انیمیشن سه بعدی کامپیوتری - قسمت چهارم - اسکلت بندی

۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه , Posted by Parham at ۱۲:۵۲:۰۰
Share

  اسکلت بندی یا همون "Rig" یا "Setup"، بعد از تکمیل بازسازی نهایی مدل هایی که قراره پویانمایی قابل توجهی به نمایش بگذارند صورت میگیره؛ مثل شخصیت ها، ماشین آلات و ابزارهای مکانیکی پیچیده یا هرچیز دیگه ای که قراره برای پویانمایی آن، کنترل بیشتری بر چگونگی حرکات آن داشته باشیم.

  این بخش شامل استفاده کردن از قیدها، کنترل کننده ها، استخوان ها و نسبت دهنده هاست؛ که باعث میشه مدل ما در هنگام پویانمایی رفتاری که ما از اون انتظار داریم داشته باشه و کار ما رو برای متحرک سازی ساده تر و سریع تر کنه.

  برای مثال ما میتونیم با مقید کردن یک مدل به سطح یک مدل دیگه از جدا شدن اون از سطح هنگام متحرک سازی جلوگیری کنیم، و یا با استفاده از یک کنترل کننده، لغزش دوربین روی دست رو بدون نیاز به متحرک سازی دستی شبیه سازی کنیم، با استفاده از استخوان ها، مفاصل شخصیت ها رو برای متحرک سازی آماده کنیم و با استفاده از نسبت دهنده ها، هر بخش از مدل رو به یکی از استخوان ها یا هر زیرشیء رو به یک شیء اصلی به منظور تبعیت از اون وصل کنیم.


From تالار رسانه کودک و نوجوان

Currently have 0 نظر: